Sayfalar

2010 Yılı

Yeni yılın ilk günleri. Adettendir, bir önceki yılın muhasebesi yapılır. Ben de ‘Aslıhan Rusça Öğreniyor…’un muhasebesini yapayım.

‘Aslıhan Rusça Öğreniyor…’ benim ilk internet günlüğüm. Amacım, Rusça öğrenmekle ve Rusça konuşulan ülkelerle ilgili biriktirdiklerimi sizlerle paylaşmaktı. Burada ilk yazımı 4.Ağustos.2010’da yayınladım. Bu tarihten itibaren 2010’da toplam 62 yazı yazdım. Bu yazıları yazmaktan ve sizlerle paylaşmaktan büyük keyif aldım. En önemlisi buydu galiba. Siteme toplam 2,808 ziyaret gerçekleşmiş, 6,456 sayfa görüntülenmiş.

Bu günlük sayesinde, sizlerle etkileşime girme şansı buldum. Yazılarıma 26 tane yorum yapıldı. Aranızdan 4 kişi ile e-posta, 6 kişi ile facebook aracılığıyla yazıştık.

Bu arada okuyucularımın sayısı da çok yavaş olsa da kararlı bir şekilde artıyor. Günlüğü ilk açtığımda, okuyucularım sadece süreli başının etini yediğim, Rusça ve Rusça konuşulan kültürlerle çok da fazla ilgilenmeyen arkadaşlarımdı. Şu anda kimsenin başının etini yemiyorum ve günde yirmi beş kişiden fazla ziyaretçim var. Türkiye’nin dışında Rusya’dan da düzenli takipçilerim var. Çok düzenli olmasa da, Ukrayna, Azerbaycan, Kırgızistan, Beyaz Rusya, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan ve Gürcistan’dan da siteme giriş yapıldı. Facebook ve e-posta abonelik sistemini kurdum. Facebook’ta 19, e-postada 7 abonem var. Blogspot’ta da 22 izleyicim var.

Beni takip edenleri biraz daha iyi tanımak istedim, bir anket yayınladım. 73 kişi cevapladı. Anketi cevaplayanlar arasında, 9 kişi (%12), Rusça biliyordu; 34 kişi (%46), şu anda Rusça öğreniyordu; 2 kişi (%2), daha önce öğrenmeye başlamış, ama bırakmıştı; 21 kişi (%28), ileride öğrenmeyi planlıyordu; kalanlar da (%9) Rusça öğrenmekle ilgilenmiyordu.

2010 yılı böyle geçmiş. Mütevazı ama keyifli bir yıl oldu. 2011’de de yazmaya devam edeceğim. Bu yıl, en çok daha fazla kişiye ulaşmayı istiyorum. ‘Aslıhan Rusça Öğreniyor…’ bu konularla ilgilenen daha fazla insana ait bir platformu olsun, istiyorum.

Hepinize güzel bir yıl diliyorum. С новым годом!

Yayın Tarihi: 2.Ocak.2011, Pazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.