Sayfalar

‘Аргументы и Факты’ Gazetesi

Bugün sizlere haftalık bir gazeteyi anlatmak istiyorum: Аргументы и Факты. Adının Türkçesi ‘Tartışmalar ve Olgular’. Bu isim de gazeteyi epey anlatıyor.

Gazete, 1978’de yayın hayatına başlamış, o zamanlar aylıkmış. 1982’den bu yana haftalık olarak yayınlanıyor. Sovyetler Birliği zamanında sevilen ama bulunması zor bir gazeteymiş. Kapalı bir abonelik sistemi varmış. Şu anda 7 milyondan fala kişinin okuduğu, Moskova’da basılan bir gazete.

АиФ’yı benzetebileceğim Türkçe bir gazete yok. A3’ten biraz küçük boyutta. Türkiye standartlarında az resimli ve renksiz, ama batı standartlarına göre resimli ve renkli, diyebilirim. Politika, ekonomi, bilim, sanat, kültür, aktüalite gibi geniş bir yelpazedeki konulara sahip. Entelektüel bir okuyucuyu hedefliyor. İnternet sitelerinde gördüğüm bir grafiğe göre okuyucularının %54’ü kadın, %46’sı erkek. %31’, 25-44 yaş, %23’ü 45-54 yaş arasında.

АиФ’yı Ankara’da sürekli bulabildiğim bir yer yok. Farklı yerlerde zaman zaman rastlıyorum. Ayrıca, yurt dışına çıktığımda da yabancı gazete ve dergileri satan yerlerde bulabiliyorum. İnternet sitelerinin adresi www.aif.ru . Eğer kaçırmadan okumak isterseniz, yurtdışından da abone olmak mümkün.

АиФ, Rusça öğrenenler için okuması zor bir gazete. Hedef kitlesine uygun olarak biraz yüksek seviyede bir dil kullanıyor. Konuların hepsi de bir yabancının ilgisini çekecek konular değil. Ben, hiç baştan sona okumadım. Ama ilgimi çeken konular bulduğumda, zorlanarak da olsa okumayı seviyorum. İnternet sitesi de güzel hazırlanmış bir site. Zorluğuna rağmen, Rusça öğrenenlerin, orta seviyeleri geçtikten sonra göz atmasını öneririm.

Keyifli okumalar...

Yayın Tarihi: 9.Ocak.2011, Pazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.