Sayfalar

Ankara'da Rusça Kitaplar Nerede Bulunur?

Rusça öğrenmeye başladığımdan beri, önünden geçtiğim her kitapçıda, acaba Rusça kitap var mıdır, diye bakınırım. Ayrıca, arkadaşlarım da haber verir. Şimdiye kadar Ankara’da Rusça için keşfedebildiğim yerler aşağıda:

Rusça Öğrenme Kitapları

Daha önceki yazılarımda, TORFL Seviye-1’e kadar olan Rusça öğrenme kitaplarını anlatmıştım. Bu kitapları Ankara’da bulmak genellikle kolay. Karanfil Sokak’taki Dost’ta, Olgunlar Sokak’taki Palme ve Olgunlar kitabevlerinde ve Yüksel Caddesi’ndeki Turhan’da bulabilirsiniz. Yurtdışında yayınlanmış, İngilizce kitaplardan ararsanız da Armada’daki Remzi Kitabevi’nde bazen bulunuyorlar. Ama Remzi’dekiler genellikle, kısa konuşma kılavuzu şeklinde olanlar. TORFL Seviye – 2’den itibaren olan kitapları ise, maalesef, Ankara’da bulamıyorum.

Orijinal Rusça Kitap ve Dergiler

İleri aşamalarda, seviye biraz daha ilerleyip de, insan, Rusça öğrenenlere yönelik hazırlanmış kitapların dışında, orijinal kitap ve dergi aramaya başlayınca, Ankara’da bulmak biraz daha zorlaşıyor. Ankuva’daki Dost’ta, zaman zaman Rusça romanlar olabiliyor. Bunlar genellikle, hafif macera veya aşk romanları. Turhan Kitabevi’nde ise farklı dergiler bulabilirsiniz. Dergi ve hafif romanlar için, pek beklenmeyecek bir yer de Tunalı Hilmi Caddesi ile Bülten Sokak’ın köşesindeki gazete büfesi. Rusça kitap bulmak için bir başka iyi bir adres de Armada’daki Remzi Kitabevi. Burada çeviri olanlar da dahil, dünya edebiyatından ünlü kitaplar ve çocuk kitapları var. Bir kez de Uğur Mumcu Caddesi’ndeki Migros’tan Аргументы и Факты dergisini aldım.

Benim bildiğim yerler buralar. Bunların dışında sizin bildiğiniz yerler var mı?

Yayın Tarihi: 26.Aralık.2010 Pazar

2 yorum:

  1. Ankara'da Rusça kitap konusu bir sıkıntı. Seçenekler kısıtlı. Ben genellikle http://www.uz-translations.net/?category=russian adresinden pdf olarak kitaplara erişim sağlıyorum. Ya da, www.ruslania.com veya amazon.com adresinden sipariş veriyorum. Tabii ki internet üzerrinden sipariş görerek satın alma avantajını ortadan kaldırıyor ancak yine de bazı kaynaklara eğişim açısından mecburi bir seçenek olarak ortaya çıkıyor.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel !! Rusça'yı eski bir sovyet ülkesinde filoloji okuyarak öğrendim. Anadili Rusça olan insanlar öğrettiler bana bu dili. Elimdeki imkanların tamamını kullandım. Fakat sağolsunlar yökümüz bizim diplomamızı kabul etmiyor,fakat Rusça dergi bile bulmakta zorlanan turkiyede okuyup da 4üncü sınıfta olan ve 'пока'nın anlamını bilmeyen adamların diplomasını kabül ediyorlar. Gerçekten bu sisteme yazık. Bu arada sitemim sana değil diplomamı kabul etmeyenleredir:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.