Sayfalar

'Russian in Exercises' Kitabı (Руский Язык в Упражнениях)

Rusça öğrenmeye yönelik kitapların azlığından daha önce de şikayet ettim. ‘Russian in Exercises’, dilbilgisinde başlangıçtan orta seviye sonuna kadar egzersiz ihtiyaçlarınızı karşılayacak benim bildiğim tek kitap.

Bendekinin yayınevi Multilingual Yabancı Dil Yayınları, yazarları da S.A. Khavronina ve A.I. Shirochenskaya. Mavi kaplı, biraz da sıkıcı bir kitap ama çok işe yarıyor.

Daha önceki bir yazıda bahsetmiştim, orta seviyenin sonuna kadar, ana kitap olarak, bence en iyisi Rusya’ya Doğru ama onun eksik kaldığı noktalardan biri egzersizler. ‘Russian in Exercises’ işte bu eksiği çok iyi kapatıyor. Temel gramer alanlarının çoğunda fazla sayıda egzersiz var. Kitabın arkasında cevap anahtarı da mevcut. Dolayısıyla, yalnız başına çalışırken de kullanılabiliyor. Piyasadaki diğer pek çok dilbilgisi kitabında, kelime seçimleri çok kötü. Gereksiz yere çok fazla yeni kelime geçiyor. O zaman da insanın dikkati, dil bilgisinden kelimelere ve cümlenin anlamını çıkarmaya kayıyor. Bu kitapta öyle değil. Kelimeler ilk başta yabancı gelecektir ama kitap boyu mümkün olduğu kadar aynı kelimeleri kullanıyorlar. Dolayısıyla, dikkatinizi esas amaca yoğunlaştırabiliyorsunuz.

Ben, ana kitapta işlediğimiz konuya paralel olarak, bu kitaptaki neredeyse bütün egzersizleri yaptım. Çok faydasını gördüğüme de inanıyorum. Dil bilgisini geliştirmek isteyen herkese bu kitabı şiddetle öneririm.

Yayın Tarihi: 15.Ağustos.2010, Pazar

2 yorum:

  1. ben daha 1.kuru yeni bitirdim ama erken mi olur dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. Bence tam zamanıdır. İlk bölümdeki egzersizlere bakabilirsiniz. İşlediğiniz konular vardır. Çok basit kalıplarla başlıyor, kitap.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.