Sayfalar

Rusya’ya Doğru Kitabı (Дорого в Руссию)

Rusça öğrenmenin en büyük zorluğu iyi kitap bulmak. İngilizce öğrendiğim zaman kıymetini bilememişim, İngilizce’de her türlü özel ihtiyacı da karşılayacak şekilde, her seviyede istemediğimiz kadar kitap vardı. Rusçada yok. Rusça öğrenmeye başladığımdan beri çok kitap aldım, gerçekten kullanabildiklerim çok az. Şimdiye kadar çalıştıklarım arasında en iyi temel kitap Rusya’ya Doğru (Дорого в Руссию).

Rusya’ya Doğru kitabının Türkiye’de yayıncısı Zlatoust (Златоуст) yayınevi ile anlaşmış olan Multilingual Yabancı Dil Yayınları, yazarları В.Е. Антонова, М.М. Нахабина, А.А. Толстых . Rus Eğitim ve Bilim Bakanlığı’nın denetiminde yapılan TORFL (Test of Russian as a Foreign Language; Тест по русскому языку как иностранному, ТРКИ) sınavının seviyelerine paralel bir yöntem izliyor. 1. kitabı TORFL Elementary Level’a (Элементарный Уровень), 2. kitabı Basic Level’a (Базовый Уровень), iki cilt halindeki 3. kitabı da Level 1’e (I Сертификационный Уровень) hazırlıyor. Ayrıca CD’leri de var. Bizim kursta da kullanılan temel kitap. Türkiye’de kolay bulunuyor. Ankara’da Dost’ta var. Kitapçılarda hiç bulamazsanız Idefix’te de var.

Kitapta konular çok mantıklı, öğrenmesi rahat bir sıra izliyor. Konuların sunumu anlaşılmasını çok kolaylaştıracak şekilde. Farklı unsurlara (dilbilgisi, okuma, kelimeler, …) yeterince ve dengeli bir şekilde yer veriyor. Gramer konularını anlaşılmasını kolaylaştıracak şekilde anlatıyor. Rusya’yı, günlük yaşamını ve kültürünü tanıtan okuma parçaları var. Eğer TORFL (ТРКИ) sınavına hazırlanıyorsanız, çok iyi bir kitap. Ben hem Basic Level, hem Level-1’e girdim. Sınava girmiş biri olarak, gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, ilgili seviyede kitaptaki konuları iyi öğrendiyseniz sınavda bir sürprizle karşılaşmazsınız.

Bence temel kitap olarak rakipsiz olsa da kitabın eksiklikleri var. Öncelikle egzersiz kitabının olmaması en büyük eksikliği. Ayrıca, yüksek kültür seviyesinde bir dili öğretse de günlük dile, günlük kullanımlara biraz uzak kalıyor. Ama bu eksikliklerini başka kaynaklarla kapatmak mümkün. Onları da sonra anlatırım. Beni en çok çıldırtan yanı cildinin dayanıksızlığı oldu. Bir dil kitabı hor kullanılır, uzun süre kullanılır, çok açılıp çok kapatılır. Ben de cildinin dayanıklı olmasını beklerim. Bu kitap öyle değil. 2. kitabınının sırtına spiral yaptırmak zorunda kaldım.

Rusya’ya Doğru’yu bitirdiğimde iyi bir kitap olduğunu biliyordum, ama bu kadar özleyebileceğimi tahmin etmemiştim. Ondan sonraki seviyelerde de mevcut kitapların en iyilerini kullandığıma eminim. Ama keşke hiç değilse TORFL Level-2’de de bir kitabı olsa çok iyi olurmuş.

Eğer Rusça öğrenmek için kitap arıyorsanız, hiç duraksamadan önereceğim Rusya’ya Doğru.

Yayın Tarihi: 8.Ağustos.2010, Pazar

Güncelleme: Rusya'ya Doğru kitabı ile birlikte kullanılmasını önerdiğim Russian in Exercies kitabı ile ilgili bir yazıyı 15.Ağustos.2010 tarihinde yayınladım.

Güncelleme 2: Rusya'ya Doğru kitabı ile birlikte kulllanılmasını önerdiğim Жили-Были kitabı ile ilgili bir yazıyı 5.Eylül.2010 tarihinde yayınladım.

8 yorum:

  1. Bir gün gelirde Rusça öğrenmek istersem, tavsiyelerinden yararlanacağım ;)

    YanıtlaSil
  2. Aslıhan Hanım,

    Blogunuz fikir ve uygulama açısından çok başarılı olmuş, tebrik ederim.

    Benim size ilk sorum:
    TORFL sınavına nerede girdiniz? Başvurusu nasıl yapılıyor? Sınavların belli tarihleri var mı?

    Teşekkürler

    evren

    YanıtlaSil
  3. Blog için iyi dileklere teşekkür ederim.

    TORFL sınavı için benim bildiğim Türkiye'deki tek sınav merkezi Active English kursunda faaliyet gösteren Rusça Dil Merkezi. İnternet adresi http://www.ruscadilmerkezi.com/ Ben de orada girdim. Başvurular, sınav tarihleri ve diğer sorular için Liudmila Nosova Kural
    ile görüşebilirsiniz.

    Başarılar...

    YanıtlaSil
  4. 19 Eylül 2010'da TORFL ile ilgili yazı yayınladım.

    http://aslihanruscaogreniyor.blogspot.com/2010/09/torfl-snav.html

    YanıtlaSil
  5. Kitap hakkındaki değerlendirmeleriniz için teşekkürler.

    Multilingual Yayınevi'nden Rusça kitaplarını temin edecek arkadaşlara önerim kitabı doğrudan yayınevinden sipariş vermeleri zira piyasaya göre %30 daha ucuza temin edebilirler.
    Telefon edip istediğiniz kitapları söylüyorsunuz, banka hesaplarına ücretini yatırınca size karşı ödemeli olarak kargoluyorlar. Sürat Kargo ile yolladılar ama isterseniz sizin talep ettiğiniz kargo ile de yollarlar sanırım. Kitapları üstüste dizip dört tarafını kartonla sıkıca çevrelemişler, paketleme iyiydi.

    Ben Rusya'ya Doğru serisinin ikinci ve üçüncü kitabını, 4 tane gramer, fiil çekimleri,hareket fiilleri, alıştırma kitabı ve Aslıhan Hanım'ın önerdiği sözlüğü sipariş ettim. Bana ilaveten farklı bir alıştırma kitabı da hediye geldi. Alışverişten memnun kaldım.

    Yayınevinin irtibat bilgilerini vereyim:
    Telefon: 2125184755
    Adres: Klodfarer Cad. 40/6 Çemberlitaş/İstanbul

    Herkese mutlu çalışmalar

    YanıtlaSil
  6. Aslıhan Hanım merhabalar. Sizeteniz için sizi tebrik ederim. Gerçekten çok yararlı olduğu kanısındayım. benim gibi yeni başlayan biri için acaba 50 Derste Rusça kitabını önerirmisiniz. Türkçe açıklamasının olması tercih sebebim. İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  7. Ben ısrarla bu seviyede en iyi kitabın Rusya'ya Doğru olduğunu söyleyeceğim. Eğer Türkçe açıklamalara ihtiyaç duyarsanız 50 Derste Rusça'yı kullanabilirsiniz. Ama onu ek malzeme olarak görün, derim.

    YanıtlaSil
  8. Rusça öğrendiğinizi varsayarak soruyorum.Rusça biliyorsunuz peki rusça konuşabiliyor musunuz?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.