Sayfalar

T Masa Düzeni

En altta bir haber videosunu paylaştım. Onu buraya koymamın nedeni haberin çok ilginç olması değil. Dikkatinizi patronun masasının düzenine çekmek istiyorum. Bu düzenin bir adı vardır, mutlaka, ama ben ‘T Masa Düzeni’ diye adlandıracağım.

Türkiye’de ve batılı tarz ofis yerleşiminde, patronun bir çalışma masası vardır, kocaman bir de koltuğu. Gelen misafirlerini ağırlamak için de masasının önünde koltuk ve kanepeler bulunur. Arada bir de çay ve kahve için bir sehpa. Beden dili ile uğraşanlar, bu yerleşimin, gelen misafiri rahat ettirmek bahanesiyle aslında kimin üstün olduğunu hissettirmek için bu şekilde yapıldığını söyler. Misafir koltukları ne kadar rahatsa misafir, o kadar aşağıda kalır. Patron, misafirlerle arasına kocaman çalışma masasını koymuştur, onun arkasında kendini güvende hissetmektedir. Misafirin deplasmanda ve daha alçak bir seviyede olması yetmez, aynı zamanda bir de arkasına saklanabileceği bir mobilya yoktur. Bazı patronlar, misafirlerini rahat ettirmek için bilinçli veya bilinçsiz bazen masalarından kalkar ve masanın önündeki koltuğa oturur.

Bir de haberdeki oturma düzenine bakın. Benim gördüğüm kısıtlı örnekte Rus tipi patron masası ‘T Masa Düzeni’ne sahipti. Patronun normal zamanda çalıştığı bir çalışma masası var. Gelen misafirleri içinse o masa ile aynı yükseklikte, bir başka dikdörtgen masa, çalışma masasına dik olarak yerleştirilmiş. Misafirler geldiğinde derhal bir toplantı düzeni almak mümkün.

Aşağıda her iki düzenin de krokisini çizmeye çalıştım.



Gelelim, benim fikirlerime… Ben, kesinlikle Rus tipi patron masasından yanayım. Türk tipinden hiç hoşlanmıyorum. Patronun odasına sohbete gittiğim, neredeyse hiç yok. Çalışmaya gittiğimde de defterimi, bilgisayarımı rahat koyacak yer istiyorum. Eğer birini ziyarete gerçekten sohbete gittiysem bile, tipik iş kıyafetinde etek ve topuklu ayakkabılarla rahat edemiyorum. Üstelik ‘T Masa Düzeni’, insanı, çalışmaya heveslendiriyor. Ama diyeceksiniz, patronun patronluğunu hissetmesi için Türk tipi düzen daha iyi. Ben aşağıdaki videoda sol tarafta oturan beyefendinin patronluğunu hissetmek veya hissettirmek için koltuk seviyesinde farka ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Eminim, siz de aynı fikirdesinizdir. Herkes Putin mi? Değil, ama patron olmak, tek oturma düzenine kaldıysa, zaten bence boş versin. Hem bu düzen çağdaş yönetim mantığına daha uygun. Yöneticiler, lider olacak, işbirliğini ve yaratıcılığı teşvik edecek.

Türkiye’de bir iki kere ‘T Masa Düzeni’ne rastladım. Uzunca bir süre de bu düzenden etkilenerek kendisi farklı bir düzen geliştirmiş bir yöneticiyle çalıştım. Bence, kesinlikle çok iyi bir düzen.

Yayın Tarihi: 2.Şubat.2011




Раздел: Новости

Счетная палата проверит расходование средств на обеспечение безопасности в российских регионах

31.01.2011

Глава правительства встретился с председателем Счётной палаты Сергеем Степашиным. Речь шла о работе ведомства в этом году. Как сообщил... Подробнее »

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.