Sayfalar

Kendi Başına Rusça Öğrenme Kılavuzu-1

Kendi başına Rusça öğrenmeye çalışanlardan bu aralar çok soru alıyorum. Neler yapalım, diye. Daha önce de söylemiştim, ben Rusça’yı kursta öğrenmeye başladım ve şu anda da kursta öğreniyorum. Ama kendi başına öğrenmeye başlamış arkadaşlarımla konuştum, biraz da ben kafa yordum ve bu kılavuzu çıkardım. Biraz uzunca olduğu için iki bölümde yayınlayacağım.

Kitaplar

Rusça öğrenmeye başlarken olmazsa olmaz diye önereceklerim, bağlantılarıyla birlikte, şunlar:

1. Ana kitap olarak, Rusya’ya Doğru (Дорого в Руссию)

2. Alıştırmalar için, Russian in Exercises

3. İyi bir sözlük

Eğer Türkçe açıklama olmazsa çok zorlanırsanız, bir de Türkçe kitap gerekir. O kitapları çok iyi incelemedim, ama Fono’nun Dilbilgisi kitabı fena görünmüyor.

Eğer, bir kitap daha isterseniz, başlangıç seviyeleri için Merdiven serisini öneririm. Ama Merdiven’in konu işleme sırası Rusya’ya Doğru’dan biraz farklı. O yüzden, onu biraz geriden çalışırsanız daha iyi olur.

Biraz daha ilerledikten sonra, fiil çekimleri için başvuru kitabına ihtiyaç duyabileceğinizi düşünüyorum. Onun için de Rusçada Fiil Çekimleri El Kitabı veya 501 Russian Verbs kitabını önerebilirim.

Çalışma Planı

Kendi çalışma planınızı yaparken, en çok dikkat edilmesi gereken konu, dilin bütün unsurlarına dengeli olarak ağırlık vermek. Hem ayırdığınız zaman hem de ilerlemeniz, dilbilgisi, kelimeler, okuma, dinleme, yazma alanlarında dengeli olmalı, diğer alanlarda geri kalırken bir alanda kendini çok kaybetmemek gerekiyor. Rusya’ya Doğru, bu açıdan da iyi bir kitap. Onu atlamadan takip ettiğinizde sizin de dengeli bir ilerleyişiniz olacaktır. Ama konuşma konusu, yalnız başınıza çalıştığınızdan ayrıca özen gerektirecektir. Yalnız başına konuşma çalışmak için önerilerimi daha önce yazmıştım.

Kendi kendine dil öğrenmenin en büyük avantajı, çalışma programınızı esnek yapabilmeniz. Belki de dili böyle öğrenmenizin en önemli nedeni esnekliğe ihtiyaç duymanız. Bu esnekliğin keyfini çıkarırken, dil öğrenme çabalarınızı baltalamamanız için, uzun aralar vermemeye çalışın. Haftada mümkünse en az iki kez Rusça öğrenmeye zaman ayırmış olun. Sınav dönemi, seyahat gibi bir nedenle uzunca bir süre ara vermeniz gerekirse de, Rusça ile hiç uğraşmazlık etmeyin. Hiç değilse günde 10-15 dakikanızda Rusça ile ilgili bir şey yapın. Şarkı dinleyin, kısa bir paragraf okuyun, 3-5 kelime çalışın.

Yayın Tarihi: 10.Şubat.2010, Perşembe

Güncelleme: Bu kılavuzun devamını 11.Şubat.2011'de yayınladım.

1 yorum:

  1. Güzel yazı tebrik ederim. Özellikle radyo dinlenmek beni çok geliştiriyor. Bazen hiç bilmediğiniz bir kelimeyi güzel telafüz edince insanlar şaşırıyor. Ayrıca öğrendiğiniz bir kelimeyi radyoda tekrar duyunca kelime hafızada perçinleniyor. Kelime ezberinde radyonun çok etkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca istem dışı öğrenim aktivitesi. Bu aralar Ани Лорак - Для тебя и Ёлка-Прованс hitlerim arasında :) Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.