Sayfalar

Rusça Öğrenmek İçin Kurs mu, Özel Ders mi, Kendi Başına Çalışmak mı?

Benim gibi Rusça’yı ikinci yabancı dil olarak, kendi ülkenizde öğreniyorsanız, elinizdeki seçenekler,kurs, özel ders veya kendi başına çalışma oluyor. Ben üçünü de denedim. Üçünün de iyi ve kötü yanları var. Bu konudaki fikirlerim aşağıda.

Rusça öğrenmeye bir kursta başladım, şu anda da kursta devam ediyorum. Kursun iyi bir kurs olması şartıyla bence en iyi seçenek. Maliyeti ile karşılaştırdığınızda iyi bir fayda sağlıyorsunuz. Öğretmenin arkasında kurumsal bir destek olduğu için eksiklikleri daha rahat kapatılabiliyor. Mesela, öğretmen işi bırakırsa yerine başka bir öğretmen gelebiliyor. Belli bir program takip edildiği için disiplinli oluyor. Düzenli olarak sınav yapılması da yardımcı oluyor. Bizim kursta şimdiye kadar sınavda kalıp, bir sonraki aya devam edemeyen duymadım, ama ne olsa sınav stres yaratıyor ve az miktarda stres de öğrenmeye katkı sağlıyor. Daha geniş kaynakları olduğu için öğrenme malzemesi olarak daha geniş olanaklar sunuyor. İnsanın sınıf arkadaşları olması da güzel. Takıldığınız yerlerde birbirinize destek de olabiliyorsunuz. Kursun en önemli dezavantajı esnekliğinin az olması. Ders saatleri konusunda fazla seçenek olmuyor. Herhangi bir nedenle derse gidemezseniz kaçırmış oluyorsunuz. İlerleme hızını siz seçemiyorsunuz. Her şeye rağmen, iyi ve kötü yanları karşılaştırıldığında, kurs, kesinlikle dengeli bir seçenek.

Kursta grubum kapandığında iki kere özel derse geçtim. Bunun için de ön koşul iyi bir öğretmen. Öğretmen iyi değilse, başka tek kelime tartışmaya gerek yok. Maliyeti nedeniyle insanlara korkutucu gelebiliyor ama Rusça özel ders ücretleri, benim duyduğum İngilizce özel ders saat ücretlerine göre düşüktü. Haftalık ders saatini kursun üçte biri kadar belirlediğim zaman, aylık maliyeti neredeyse kursla aynı miktara gelmişti. Özel dersin en iyi yanı, tabii ki, esnekliği. Ders saatlerini uygun seçebiliyorsunuz. Hızı size göre ayarlanabiliyor. İstediğiniz alanlara ağırlık verebiliyorsunuz. Mesela, ben dilbilgisini kendi başıma rahat çalıştığım için dersleri dilbilgisiyle fazla vakit kaybetmeyecek şekilde ayarlayabiliyorduk. Onun yerine daha uzun konuşuyorduk. Ama insan, özel derste disiplinden çabuk kopuyor. Ders saati azaldığı için kendi başınıza daha da fazla çalışmanız gerekiyor ama tembelliğe de çabuk kaptırabiliyorsunuz. Düzenli sınav olmamasından da memnun değildim. Sonuçta seviyeme uygun sınıf açılır açılmaz kursa geri döndüm.

Şimdiye kadar hiç kendi başıma Rusça’da yeni bir şeyler öğrenmeye kalkışmadım. Sadece, oldukça başarısız bulduğum ilk kurs döneminden sonra, bir süre, öğrenmiş olmam gereken ama öğrenmediğim konuları tekrar çalışıp, bu sefer öğrenmek için kendi başıma uğraştım. Onun için dahi bana uygun bir yöntem değildi. Kendi başına Rusça öğrenmeye başlamış arkadaşlarım var. Onun özel bir yetenek, zeka ve disiplin gerektirdiğini düşünüyorum. Benim tanıdığım kadarıyla, onlar da öyle insanlar, zaten. Gene de onların bile şikayetçi olduğu noktalar var. Daha sonra, kursa başladıkları zaman, bazı nüansları yakalayamamış olduklarını, bazı konuları farkında olmadan eksik veya yanlış öğrenmiş olduklarını farkettiklerini, söylediler. Bense ayrıntıda çabuk kaybolup, basit konularda çok vakit kaybedip, ondan sonra da çabuk sıkılma eğilimindeydim. Ayrıca, kitap kapağı açmadan geçen haftalar sonunda bir sürü şeyi unutup geri dönmek zorunda kaldığım dönemler oldu. Bence eğer kurs veya özel derse erişiminiz varsa, mali olarak kaldırabilecek durumdaysanız, kendi başına öğrenmeye uğraşmayın.

Üç yöntemi de denedikten sonra, bana en uygunu kursa gitmek. Şimdilik, grup açıldıkça kursa gitmeye devam edeceğim. Kursa gitme olanağım olmazsa yeniden özel derse başlarım.

Aslında benim merak ettiğim bir yöntem daha var. Üniversitelerde seçmeli ders olarak Rusça öğretildiğini biliyorum. Böyle ders alan birileri var mı? Varsa ne düşündüklerini paylaşabilirler mi?

Yayın Tarihi: 22.Ekim.2010, Cuma

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Ben Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'nde okuyorum. Bizim fakültede Rusça olmadığı için Turizm Mesl. Yük. Okulunda (Rusça seçmeli zorunlu derslerdenmiş) derslere dışardan giriyorum. Ben de daha önceden Tömer'de orta düzeye gelip de kur açılmadığı için yarım bırakmıştım. Bayağı unutmuşum. Yüks.OKul'da üçlerin dersine katlılyorum ama 2 seneden fazla zamandır dil öğrenenler için geriden gidiyorlar gibi geldi. uzun vakitte az şey öğrenmişler gibi geldi. дорога в руссию 1 in sonlarına yakınlar. Aslında 4 senelik program için normal 1 hız, ama temelde tüm padejleri, edatları grameri çözmüş biri için az gelirdi. Ben pek çok şeyi unuttuğum için bana iyi geliyor bir yandan evde de bakmaya çalışıyorum. Kursa gitmek daha efektif olabilir çünkü para ve zaman harcandığı için daha fazla şey öğreteceklerini düşünüyorum. Nitekim 10 ayda normal hızdaki kurda Tömerde orta 2. seviyeye gelmiştim. Ancak Çanakkale'de okuldan başka seçeneğim yok:(. Mutlaka anadili Rusça olan bir hoca olmalı, kesinlikle iyi yönde fark yaratıyor.

    YanıtlaSil
  2. Paylaştığınız için çok teşekkürler. Üniversitelerdeki derslerin nasıl olduğunu gerçekten merak ediyorum.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.