Sayfalar

‘50 Русских текстов: Книга для чтения на русском языке для иностранцев’ Kitabı

Bu günlüğü okuyanlar bilir, Rusça öğrenirken okuma malzemesi az, diye bir şikayetim vardır. O yüzden de bu derde deva elime geçen her iyi okuma kitabından bahsetmek istiyorum. Bugün anlatacağım ‘50 Русских текстов: Книга для чтения на русском языке для иностранцев.

Kitap, maalesef, Türkiye’de kolay bulunabilir bir kitap değil. Bana kurstan Rusça hocam verdi. Yazarları, И.Г. Губиева ve В.А. Яцеленко. Yayınevi Русский Язык Курсы. 2008’de Moskova’da basılmış.

Kitapta giderek zorlaşan 50 tane okuma parçası var. Yazarlar, temel seviyeden orta seviyeye kadar okunabilir demişler. Bence de özellikle ilk metinler ТРКИ Orta Seviye’ye (TORFL Basic Level) uygun (Dilbilgisi açısından isim, sıfat ve zamir çekimlerini bilmeniz gerekli.), sonuna doğru ТРКИ – 1’in (TORFL Level 1) okuyacağı hale geliyor. Yazarlar, yaklaşık 500 kelimelik bir kelime bilgisinin gerekli olduğunu söylemişler. Metinler, kısa 2-3 sayfalık metinler. Konuları farklı. Rus tarihi, coğrafyası, kültüründen bahseden parçalar var, edebiyat metinlerinden uyarlanmış parçalar var, ayrıca kısa öykü ve şakalar da var. Her parçanın sonunda metin üzerine anlama ve tartışma soruları var. Kitabın sonunda Rusçadan İngilizce ve Fransızcaya sözlük de var. Parçaların başında küçük resimler var ama onun dışında resimli bir kitap değil. Siyah – beyaz.

Kitabı ben yeni aldım. Bana biraz basit geldi, ama gene de keyifli olduğunu düşünüyorum. Yavaş yavaş orijinalinden okuyabilir seviyeye geldim, ama o okumalar da genellikle sözlükle ve acı çekerek oluyor. O yüzden arada böyle rahat okumaları seviyorum. Seviyesi kitaba uygun kişiler içinse kitabın çok yararlı olacağını düşünüyorum. Metinlerin kısa olması çok iyi. Bir oturuşta yorulmadan okuyabiliyorsunuz. Şakaların hepsi komik değil ama genel olarak parçaların kendisi de fena değil, aralarında ilginç olanlar da var.

Kitabı bulma olanağınız olursa, bence kaçırmayın. Keyifli okumalar…

Yayın Tarihi: 8.Ekim.2010, Cuma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.