Sayfalar

'Stories From Today’s Russia' Kitabı (Рассказы из Сегодняшней России)

Daha önceleri de sık sık lafı geçti. Rusçayı öğretmeye yönelik yayın oldukça az. Benim her zaman en çok sorun yaşadığım konu, seviyeme uygun okuma malzemesi bulmak oldu. TORFL seviye-1 aşamasındayken bulduğum ve keyifle okuduğum bir öykü kitabından bahsetmek istiyorum.

Kitabın adı ‘Stories From Today’s Russia: A Reader for Intermediate Students of Russian’ (Рассказы из Сегодняшней России). Yazarları Ludmila Derevyanchenko, Ludmila Tschakh, Svetlana Kokoryshkina. Yayın yeri National Textbook Company, Illinois, ABD, yayın yılı 1995. Ben kitabı Amazon’dan almıştım. Az önce baktım, orada hala var.

Kitabın içinde 3 tane öylü var. Her öykü bir kaç bölümden oluşuyor ve her bölümün sonunda o bölümle ilgili bir kaç soru var. İngilizce biliyorsanız, her sayfanın altında, o sayfadaki bilinmeyen kelimelerin İngilizcesini de vermişler.

Öykülerin kendileri güzel öyküler, sadece Rusça çalışma diye okumuyorsunuz. İlk öykü, yabancı bir öğrencinin St. Petersburg’da yaşayan arkadaşını ziyaretini anlatıyor. İkincisinde bir Rus ailesiyle yaşayan kutup ayısının gerçek hikayesi var. Üçüncüsü ise ıssız adaya düşen bir çocuğun öyküsü. Özellikle ikinci öyküyü çok sevmiştim. O sırada kelimeler biraz zorluyordu ama gene de benim için keyifli okumalar olmuştu.

TORFL seviye-1’de Rusça okuma malzemesi arayanlara kesinlikle öneririm.

Yayın Tarihi: 3.Ekim.2010, Pazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.