Sayfalar

Ankara’da Rusça Kursu: Active English

Evet, Rusça öğrendiğim kursumun adı komik. Active English’te Rusça öğreniyorum.

Active’i keşfetmem şans eseri oldu. Rusçaya başka bir kursta başlamıştım, sonra ara vermiştim. O kursa geri dönmek istemiyordum. Yeni bir kurs aramaya da henüz başlamamıştım. Bir gün ODTÜ Çarşı’da Active English’in broşürlerini dağıtıyorlardı. Broşürde öğretmenlerin hepsinin anadilinin Rusça olduğu ve öğretim üzerine eğitim almış oldukları yazıyordu. O sıralar, hayatın istediklerimi çok aramadan karşıma çıkardığı zamanlardı. Ben de bu da öyle herhalde, dedim, en kötü ihtimalle, burayı da beğenmezsem bırakırım. Sonra da kursa başladım. Galiba 2007 sonuydu veya 2008 başındaydı. Arada grubum kapandığı için özel derse geçtiğim bir dönem oldu, ama uygun sınıf açılır açılmaz geri döndüm. Çok memnunum ve bana uygun sınıfları olduğu sürece de devam etmek niyetindeyim.

Rusça bölüm koordinatörü Liudmila Nosova Kural. Aynı zamanda benim de hocam ve çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Hocalığı bir yana, bence bölümü de çok iyi çekip çeviriyor. Disiplinli, çalışkan ve bir yandan da zarif bir şekilde kursu yönetiyor. Anna Barlas ile de çalıştım. O da çok iyi bir öğretmendi. Onlar dışındaki öğretmenleri ile ders yapmadım, ama gördüğüm kadarıyla etkileyici özgeçmişleri olduğunu söyleyebilirim. Daha önce de yazmıştım, bir kursun başarısında en önemli faktör öğretmenleri ve benim gördüğüm bu konuda çok iyiler.

Standart programları, Rus Eğitim ve Bilim Bakanlığı’nın denetiminde yapılan TORFL sınavı ile paralel. Haftada 6 saat ders var. Bence makul bir süre. Derslerde genellikle dengeli gidiyorlar. Dilbilgisi, okuma, dinleme, konuşma ve yazmaya zaman ayırıyorsunuz. Her kurs dönemi sonunda sınavları var. Sınavın yapısı TORFL’a çok benzer. TORFL’a hem orta seviyede hem 1. seviyede girdim. İkisinde de hiç yabancılık çekmedim. Bu arada, kurs aynı zamanda TORFL için de resmi sınav merkezi. Yılda iki kez KPDS kursu da açıyorlar. Ama ben KPDS’yi soytarılık olarak gördüğüm için hiç ilgilenmedim, nasıl kurstur, işe yarar mı, bilmiyorum.

Çoğunlukla, hafta sonu kurslarına gittim. Ama hafta içi akşamları gittiğim bir dönem de oldu. Hafta sonlarını boş bırakmanın hatırına öyle bir tercihim vardı. Sonra grup kapandı, hafta sonuna geçtim. İyi ki de öyle olmuş. İşten çıkıp kursa gidince insanın kafası kazan gibi oluyor. Eğer siz de benzer durumdaysanız kesinlikle hafta sonu gidin derim. Arada akşamdan kalma kursa gitmek zorunda kalıyorum ama gene de daha iyi.

Kursta öğrenmeye yardımcı olacak başka çalışmaları da oluyor. Eğer öğrenci olursa, Pazar günleri film gösterimi var. Geçen kış Diyalog diye bir tiyatro grubu kurmuşlardı. Ama öğrenciler hocalar kadar hevesli ve çalışkan çıkmadığı için bir oyun sahnelemeyi beceremedik. Gene de ufak tefek gösterilerimiz oldu. Bu sene tekrar denerler mi, bilmiyorum.

Kursun, Rusya devleti ile ilişkileri çok iyi. Bunun faydasını çeşitli şekillerde görüyorsunuz. Çok geniş ve iyi bir kütüphaneleri var. Sertifika törenlerimize Rus elçiliğinden üstelik de önemli konumlarda kişiler geldi. İki kez kozmonot Yuri Baturin’in katıldığı faaliyetler düzenlediler.

Sosyal faaliyetleri seviyorlar. Seviye tamamladığınızda sertifika alıyorsunuz ve galiba her seferinde bir tören veya gece ile bu sertifikaları veriyorlar. Geçen iki yıl, yılbaşına yakın bir gecede eğlence yapmışlardı. Ben hiç gidemedim ama piknikleri de oluyor.

Memnun olmadığım bir şeyler oldu mu? En büyük sıkıntıyı TORFL 2. seviyeye denk gelen seviyede çektim. O zamana kadar böyle bir sorunum olmadı, ondan sonra da olmadı, ama o ara bence fazla hızlı gittik. Bunun dışındakiler daha günlük ufak tefek sorunlardı.

Kursun yeri Kızılay’da, Atatürk Bulvarı üzerinde. İnternet adresleri: http://www.ruscadilmerkezi.com/

Eğer Rusça öğrenmek için kurs arıyorsanız, kesinlikle öneririm.

Yayın Tarihi: 31.Ekim.2010, Pazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.